کارگاه آموزشی مهارت های حل تعارض بین والدین و فرزندان
کارگاه آموزشی مهارت های حل تعارض بین والدین و فرزندان به میزبانی کتابخانه عمومی فرهنگ با همکاری فرماندهی انتظامی و بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان کنگان با حضور ابراهیم منصوری، روان شناس، مشاور و مددکار نیروی انتظامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در پلتفروم اسکای روم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، کارگاه آموزشی مهارتهای حل تعارض بین والدین و فرزندان به میزبانی کتابخانه عمومی فرهنگ کنگان با همکاری فرماندهی انتظامی و بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان کنگان با حضور ابراهیم منصوری، روانشناس، مشاور و مددکار نیروی انتظامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در پلتفروم اسکای روم برگزار شد.
فاطمه هلالیان مطلق، مسئول کتابخانه عمومی فرهنگ کنگان، در این باره گفت : بدون تردید، اساس تشکیل خانواده مبتنی بر انس، تفاهم، محبت، مودت، همدلی و همکاری است و درگیری و تعارض، گزینه را برای تزلزل خانواده و برهم ریختن ارکان آن فراهم میسازد و کانون پر مهر و عطوفت را به محیطی سرد تبدیل میکند. وجود تعارض بیش از حد در محیط، فرد را دچار تغییرات فیزیولوژیکی میکند. اگر برخورد درستی با تعارض نشود، آثار منفی آن بر جای خواهد ماند. بنابراین، دادن اطلاعات، آموزشهای کافی به خانوادهها و فرزندان جهت حل تعارضها که مانند سدی جلوی بر طرف کردن نیازها، موجب کاهش علاقه، انگیزه، همکاری و کنترل موثر در خانواده و جامعه میشود از مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.
ابراهیم منصوری، مدرس کارگاه، با بیان اینکه تعارض جزء لاینفک و گریزناپذیر روابط خانوادگی است. افزودن : هر چه روابط صمیمانهتر باشد، احتمال تعارض بینفردی بیشتر میشود. اگر بخواهید روابطتان پویا و جو خانه آرامتر باشد، باید تعارض را به شیوه مناسب حل کنید. قبل از تلاش برای حل تعارض، زمینه های بروز تعارض را مدیریت کنید. تصور عمومی مبنی بر آن است که والد بودن و تربیت فرزندان خصوصیتی است که پس از تولد فرزند به والدین اعطا میشود. در حالی که والد بودن یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگر نیاز به فراگیری دارد. والدین در ابتدا نمیدانند در مقابل تعارضها و رفتارهای نامناسب فرزندان چه برخوردی کنند و با تمسک به روشهای سنتی گاه باعث تشدید آن میشوند. کلید طلائی روش سالم حل تعارض " مذاکره " است. مذاکره گفتگویی است بین دو یا چند نفر ، با هدفی خاص که عموماً رسیدن به یک راه حل و یا حل اختلاف است .
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.